Thursday, March 7, 2013

Final Kolej

Semua orang tahu untuk jadi jururawat tidak semudah yang dikatakan..
persepsi aku pada masa dulu telah diubah 100% sekarang aku jadi lebih bertanggungjawab

mana tidaknya...
nyawa pesakit dalam tangan kita???
1 kesilapan, 1 nyawa melayang atau mungkin lebih daripada itu
siapa tahu???
ia akan berlaku...

apa yang sebenarnya yang aku ingin katakan erk???
sebenarnya aku tertekan dengan Peperiksaan Final Kolej yang 
bakal berlansung tidak lama lagi...

salah diri sendiri sebabnya suka hati lupakan nota yang ada...
walaupun telah banyak nasihat diberikan.

argghhhhh...
kenapalah susah sangat otak aku ni nak terima nasihat orang ramai...
sedangkan aku tahu benda tu perkara yang baik...
bukan perkara yang akan merosakkan aku...

kenapa mesti aku yang menjaga nyawa orang...
sedangkan aku tak ada sekumit perasaan dengan bidang yang aku ceburi ini...

tapi aku pegang prinsip sendiri:

tak semua yang kita minat adalah yang terbaik untuk kita..
dan tak semestinya benda yang kita benci adalah perkara yang terburuk untuk kita...

aku akan perjuangkan HARAPAN MAMA DAN AYAH semampu yang aku boleh..
sesungguhnya...
mereka adalah tulang belakang aku untuk selamanya, walaupun suatu hari nanti ada insan yang 
bakal mengambilku daripada mereka...

ya allah...
selamatkanlah aku dalam peperiksaan kali ini sesungguhnya aku berhajat pada engkau yang maha esa...

No comments:

Post a Comment